Regulaminu sklepu internetowego
Muzimershop.szczecin.pl
Obowiązuje od 25 grudnia 2014 r.
Zawarcie umowy
pomiędzy Kupującym a Sprzedającym może nastąpić na dwa sposoby.
Kupujący ma prawo przed złożeniem zamówienia do negocjacji
wszelkich zapisów umowy ze Sprzedającym, w tym również zmieniających zapisy
poniższego regulaminu. Negocjacje, te powinny być prowadzone w formie pisemnej
i kierowane na adres Sprzedającego
Muzimer Shop S.C.
A.Górny, Ł.Koncewicz
ul. Cukrowa 10C
71-004 Szczecin
W przypadku zrezygnowania przez Kupującego z możliwości
zawarcia umowy na drodze indywidualnych negocjacji zastosowanie ma poniższy
regulamin i stosowne przepisy prawa.
REGULAMIN
§1 Definicje
Adres pocztowy - imię i nazwisko lub nazwa instytucji,
położenie w miejscowości (w przypadku miejscowości podzielonej na ulice: ulica,
numer budynku, numer mieszkania lub lokalu; w przypadku miejscowości
niepodzielonej na ulice: nazwa miejscowości i numer nieruchomości), kod
pocztowy oraz miejscowość.
Adres reklamacyjny:
Muzimer Shop S.C.
A.Górny, Ł.Koncewicz
ul. Cukrowa 10C
71-004 Szczecin
Cennik dostaw – informacje dotyczące sposobów dostawy
zamówionych towarów oraz cennik dostaw znajduje się pod adresem:
http://www.muzimershop.szczecin.pl/i8,platnosci-i-cennik-dostaw.html
Dane kontaktowe:
Muzimer Shop S.C.
A.Górny, Ł.Koncewicz
ul. Cukrowa 10C
71-004 Szczecin
tel. 91-4826732 ,
516 166 220
fax. 91 - 4826734
e-mail: szczecin@muzimer.pl
Dowód zakupu – faktura, rachunek lub paragon wystawione
zgodnie z Ustawą o podatku od towarów i usług z dnia 11 marca 2004 roku z
późniejszymi zmianami i innymi stosownymi przepisami prawa.
Karta produktu – pojedyncza podstrona sklepu zawierająca
informacje o pojedynczym produkcie.
Klient – pełnoletnia osoba fizyczna posiadająca pełną
zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie
posiadająca osobowości prawnej a posiadająca zdolność do czynności prawnych,
dokonująca u Sprzedającego zakupu związanego bezpośrednio z jej działalnością
gospodarczą lub zawodową.
Kodeks cywilny – ustawa kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia
1964 roku z późniejszymi zmianami.
Kodeks dobrych praktyk – zbiór zasad postępowania, a w
szczególności norm etycznych i zawodowych, o których mowa w art 2 pkt. 5 Ustawy
o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym z dnia 23 sierpnia 2007 roku
z późniejszymi zmianami.
Konsument – pełnoletnia osoba fizyczna posiadająca pełną
zdolność do czynności prawnych, dokonująca u Sprzedającego zakupu niezwiązanego
bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
Koszyk – lista produktów sporządzona z oferowanych w sklepie
produktów na podstawie wyborów Kupującego.
Kupujący – zarówno Konsument, jak i Klient.
Miejsce wydania rzeczy – adres pocztowy lub punkt odbioru
wskazane w zamówieniu przez
kupującego.
Moment wydania rzeczy – moment, w którym Kupujący lub
wskazana przez niego do odbioru osoba trzecia obejmie rzecz w posiadanie.
Płatność – metoda dokonania zapłaty za przedmiot umowy i
dostawę wymieniona pod adresem:
http://www.muzimershop.szczecin.pl/i8,platnosci-i-cennik-dostaw.html
Prawo konsumenckie – ustawa o prawach konsumenta z dnia 30
maja 2014 roku.
Produkt – minimalna i niepodzielna ilość rzeczy, która może
być przedmiotem zamówienia, a która podana jest w sklepie Sprzedającego jako
jednostka miary przy określeniu jego ceny (cena/jednostka).
Przedmiot umowy – produkty i dostawa będące przedmiotem
umowy.
Przedmiot świadczenia – przedmiot umowy.
Punkt odbioru – miejsce wydania rzeczy nie będące adresem
pocztowym, wymienione w zestawieniu udostępnionym przez Sprzedającego w
sklepie.
Rzecz – rzecz ruchoma mogąca być lub będąca przedmiotem
umowy.
Sklep – serwis internetowy dostępny pod adresem www.muzimershop.szczecin.pl
za pośrednictwem
którego Kupujący może złożyć zamówienie.
Sprzedający:
Muzimer Shop S.C.
A.Górny, Ł.Koncewicz
ul. Cukrowa 10C
71-004 Szczecin
NIP:7322095955, REGON:100444691
System – zespół współpracujących ze sobą urządzeń
informatycznych i oprogramowania, zapewniający przetwarzanie i przechowywanie,
a także wysyłanie i odbieranie danych poprzez sieci telekomunikacyjne za pomocą
właściwego dla danego rodzaju sieci urządzenia końcowego, potocznie określany
Internetem.
Termin realizacji – podana na karcie produktu liczba dni
roboczych.
Umowa – umowa zawierana poza lokalem przedsiębiorcy lub na
odległość w rozumieniu Ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 roku w
przypadku Konsumentów i umowa sprzedaży w rozumieniu art. 535 Ustawy kodeks
cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 roku w przypadku Kupujących.
Wada – zarówno wada fizyczna, jak i wada prawna.
Wada fizyczna – niezgodność rzeczy sprzedanej z umową, a w
szczególności jeśli rzecz:
nie ma ona właściwości, które rzecz tego rodzaju powinna
mieć ze względu na cel w umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub
przeznaczenia;
nie ma właściwości, o których istnieniu Sprzedający zapewnił
Konsumenta,
nie nadaje się do celu, o którym Konsument poinformował
Sprzedającego przy zawarciu umowy, a Sprzedający nie zgłosił zastrzeżenia co do
takiego jej przeznaczenia;
została Konsumentowi wydana w stanie niezupełnym;
w razie nieprawidłowego jej zamontowania i uruchomienia,
jeżeli czynności te zostały wykonane przez Sprzedającego lub osobę trzecią, za
którą Sprzedający ponosi odpowiedzialność, albo przez Konsumenta, który postąpił
według instrukcji otrzymanej od Sprzedającego;
nie ma ona właściwości, o której zapewniał producent lub
jego przedstawiciel lub osoba, która wprowadza rzecz do obrotu w zakresie
swojej działalności gospodarczej oraz osoba, która przez umieszczenie na rzeczy
sprzedanej swojej nazwy, znaku towarowego lub innego oznaczenia odróżniającego
przedstawia się jako producent, chyba że Sprzedający zapewnień tych nie znał
ani, oceniając rozsądnie, nie mógł znać albo nie mogły one mieć wpływu na
decyzję Konsumenta o zawarciu umowy, albo gdy ich treść została sprostowana
przed zawarciem umowy.
Wada prawna – sytuacja, kiedy rzecz sprzedana stanowi
własność osoby trzeciej albo jest obciążona prawem osoby trzeciej, a także
jeżeli ograniczenie w korzystaniu lub rozporządzaniu rzeczą wynika z decyzji
lub orzeczenia właściwego organu.
Zamówienie – oświadczenie woli Kupującego złożone za
pośrednictwem sklepu określające jednoznacznie: rodzaj i ilość produktów;
rodzaj dostawy; rodzaj płatności; miejsce wydania rzeczy, dane Kupującego a
zmierzające bezpośrednio do zawarcia umowy pomiędzy Kupującym a Sprzedającym.
§2 Warunki ogólne
Umowa zawierana jest w języku polskim, zgodnie z polskim
prawem i niniejszym regulaminem.
Miejsce wydania rzeczy musi znajdować się na terytorium
Rzeczpospolitej Polskiej.
Sprzedający jest zobowiązany i zobowiązuje się świadczyć
usługi i dostarczać rzeczy wolne od wad.
Wszystkie ceny podawane przez Sprzedającego wyrażone są w polskiej walucie i są cenami
brutto (zawierają podatek VAT). Ceny produktów nie zawierają kosztu dostawy,
który określony jest w cenniku dostaw.
Wszelkie terminy liczone są zgodnie z art. 111 Kodeksu
cywilnego, czyli termin oznaczony w dniach kończy się z upływem ostatniego
dnia, a jeżeli początkiem terminu oznaczonego w dniach jest pewne zdarzenie,
nie uwzględnia się przy obliczaniu terminu dnia, w którym to zdarzenie
nastąpiło.
Potwierdzenie, udostępnienie, utrwalenie, zabezpieczenie
wszelkich istotnych postanowień umowy w celu uzyskania dostępu do tych
informacji w przyszłości następuje w postaci:
potwierdzenia zamówienia poprzez wysłanie na wskazany adres
e-mail: zamówienia, faktury pro forma, informacji o prawie odstąpienia od
umowy, niniejszego regulaminu w wersji pdf, wzoru formularza odstąpienia od
umowy w wersji pdf, linków do samodzielnego pobrania regulaminu i wzorca
odstąpienia od umowy;
dołączenia do zrealizowanego zamówienia, wysłanego do
wskazanego miejsca wydania rzeczy wydrukowanych: dowodu zakupu, informacji o
prawie odstąpienia od umowy, niniejszego regulaminu, wzoru formularza
odstąpienia od umowy.
Sprzedający informuje o znanych mu gwarancjach udzielonych
przez osoby trzecie dla produktów znajdujących się w sklepie.
Sprzedający nie pobiera żadnych opłat za komunikację z nim z
wykorzystaniem środków porozumiewania na odległość, a Kupujący poniesie jej
koszty w wysokości wynikającej z umowy jaką zawarł z osobą trzecią świadczącą
na jego rzecz określoną usługę umożliwiającą porozumiewanie na odległość.
Sprzedający zapewnia Kupującemu korzystającemu z systemu
poprawność działania sklepu w następujących przeglądarkach: IE wersja 7 lub
nowsza, FireFox wersja 3 lub nowsza, Opera wersja 9 lub nowsza, Chrome wersja
10 lub nowsza, Safari z zainstalowanymi najnowszymi wersjami JAVA i FLASH, na
ekranach o rozdzielczości poziomej powyżej 1024 px. Używanie oprogramowania
firm trzecich mających wpływ na funkcjonowanie i funkcjonalność
przeglądarek: Internet Explorer, FireFox, Opera, Chrome, Safari może mieć
wpływ na poprawne wyświetlanie sklepu, dlatego w celu uzyskania pełnej
funkcjonalności sklepu www.muzimershop.szczecin.pl
. należy je wszystkie wyłączyć.
Kupujący może skorzystać z opcji zapamiętania jego danych
przez sklep w celu ułatwienia procesu składania kolejnego zamówienia. W tym
celu Kupujący powinien podać login i hasło, niezbędne do uzyskania dostępu do
swojego konta. Login i hasło są ciągiem znaków ustalanych przez Kupującego,
który ma obowiązek zachowania ich w tajemnicy i chronienia przed niepowołanym
dostępem osób trzecich. Kupujący ma w każdej chwili możliwość wglądu,
poprawiania, aktualizacji danych oraz usuwania konta w sklepie.
Sprzedający stosuje się do kodeksu dobrych praktyk.
§3 Zawarcie umowy i realizacja
Zamówienia można
składać 24 godziny na dobę.
W celu złożenia zamówienia Kupujący powinien wykonać co
najmniej następujące czynności, z których część może być wielokrotnie
powtarzana:
dodanie do koszyka produktu;
wybór rodzaju dostawy;
wybór rodzaju płatności;
wybór miejsca wydania rzeczy;
złożenie w sklepie zamówienia poprzez użycie przycisku
„Zamawiam z obowiązkiem zapłaty”.
Zawarcie umowy z Konsumentem następuje z chwilą złożenia
zamówienia.
Realizacja zamówienia
płatnego przelewem lub za pośrednictwem systemu płatności elektronicznych po
zaksięgowaniu wpłaty Konsumenta na koncie Sprzedającego, co powinno nastąpić w
terminie 30 dni od złożenia zamówienia, chyba że Konsument nie był w stanie
spełnić świadczenia z nie swojej winy i poinformował o tym Sprzedającego.
Zawarcie umowy z Klientem następuje z chwilą przyjęcia
zamówienia przez Sprzedającego, o czym informuje on Klienta w terminie do 48
godzin od złożenia zamówienia.
Realizacja zamówienia płatnego przelewem lub za
pośrednictwem systemu płatności elektronicznych po zawarciu umowy i
zaksięgowaniu wpłaty Klienta na koncie Sprzedającego.
Realizacja zamówienia Klienta może być uzależniona od
dokonania wpłaty całości lub części wartości zamówienia lub uzyskania limitu
kredytu kupieckiego co najmniej o wartości zamówienia lub zgody Sprzedającego
na wysłanie zamówienia za pobraniem (płatnego przy odbiorze).
Wysłanie przedmiotu umowy następuje w terminie określonym na
karcie produktu, a dla zamówień złożonych z wielu produktów w najdłuższym
terminie z określonych na kartach produktów. Bieg terminu rozpoczyna się z
chwilą realizacji zamówienia.
Zakupiony przedmiot umowy jest wraz z wybranym przez
Kupującego dokumentem sprzedaży wysyłany wybranym przez Kupującego rodzajem
dostawy do wskazanego przez Kupującego w zamówieniu miejsca wydania rzeczy,
wraz z dołączonymi załącznikami, o których mowa w §2 pkt 6b.
§4 Prawo do odstąpienia od umowy
Konsumentowi, przysługuje na podstawie art. 27 Prawa
konsumenckiego prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość, bez podania
przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33,
art. 34 Prawa konsumenckiego.
Termin odstąpienia od umowy zawartej na odległość wynosi 14
dni od momentu wydania rzeczy, a do zachowania terminu wystarczy wysłanie
oświadczenia przed jego upływem.
Oświadczenie o odstąpieniu od umowy Konsument może złożyć na
formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do Prawa konsumenckiego, na
formularzu dostępnym pod adresem : http://www.muzimershop.szczecin.pl/i7,odstapienie-od-umowy.html
lub w innej formie zgodnej z Prawem konsumenckim.
Sprzedający niezwłocznie potwierdzi Konsumentowi na e-mail
(podany przy zawieraniu umowy i inny jeżeli został podany w złożonym
oświadczeniu) otrzymanie oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
W przypadku odstąpienia od umowy, umowa jest uważana za
niezawartą.
Konsument ma obowiązek zwrócić rzecz Sprzedającemu
niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od
umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem.
Konsument odsyła rzeczy będące przedmiotem umowy, od której
odstąpił na własny koszt i ryzyko.
Konsument nie ponosi kosztów dostarczania treści cyfrowych,
które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli nie wyraził zgody na
spełnienie świadczenia przed upływem terminu do odstąpienia od umowy lub nie
został poinformowany o utracie przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy w
chwili udzielania takiej zgody lub przedsiębiorca nie dostarczył potwierdzenia
zgodnie z art. 15 ust. 1 i art. 21 ust. 1. Prawa konsumenckiego.
Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości
rzeczy będącej przedmiotem umowy a będące wynikiem korzystania z niej w sposób
wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania
rzeczy.
Sprzedający niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni
od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy złożonego przez
Konsumenta zwróci Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym
koszty dostarczenia rzeczy, a jeżeli Konsument wybrał sposób dostawy inny niż
najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedającego, Sprzedający
nie zwróci Konsumentowi dodatkowych kosztów zgodnie z art 33 Prawa
konsumenckiego.
Sprzedający dokonuje zwrotu zapłaty przy użyciu takiego
samego sposobu płatności, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie
zgodził się na inny sposób płatności, który nie wiąże się dla niego z żadnymi
kosztami.
Sprzedający może wstrzymać się ze zwrotem zapłaty otrzymanej
od Konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez
Konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi
wcześniej.
Konsumentowi zgodnie z art 38 Prawa konsumenckiego nie
przysługuje prawo do odstąpienia od umowy:
w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku
finansowym, nad którymi Sprzedający nie sprawuje kontroli, i które mogą
wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
w której przedmiotem świadczenia jest rzecz
nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca
zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca
szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w
zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze
względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie
zostało otwarte po dostarczeniu;
w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po
dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z
innymi rzeczami;
w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub
wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu,
jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na
nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną
zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po
poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy;
o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z
wyjątkiem umowy o prenumeratę.
§5 Rękojmia
Sprzedający na podstawie art. 558§1 Kodeksu cywilnego
całkowicie wyłącza odpowiedzialność wobec Klientów z tytułu wad fizycznych i
prawnych (rękojmia).
Sprzedający ponosi odpowiedzialność wobec Konsumenta na
zasadach określonych w art. 556 Kodeksu cywilnego i kolejnych za wady
(rękojmia).
W przypadku umowy z Konsumentem jeżeli wada fizyczna została
stwierdzona przed upływem roku od momentu wydania rzeczy, przyjmuje się, że
istniała ona w chwili przejścia niebezpieczeństwa na Konsumenta.
Konsument jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, może:
złożyć oświadczenie o żądaniu obniżenia ceny;
złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy;
chyba że Sprzedający niezwłocznie i bez nadmiernych
niedogodności dla Konsumenta wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę
usunie. Jeżeli jednak rzecz była już wymieniona lub naprawiana przez
Sprzedającego albo Sprzedający nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na
wolną od wad lub usunięcia wady, nie przysługuje mu prawo do wymiany rzeczy lub
usunięcia wady.
Konsument, może zamiast zaproponowanego przez Sprzedającego
usunięcia wady żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo zamiast wymiany rzeczy
żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w
sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych
kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez Sprzedającego, przy czym
przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość rzeczy wolnej od wad,
rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę
niedogodności, na jakie narażałby Konsumenta inny sposób zaspokojenia.
Konsument nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada jest
nieistotna.
Konsument jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, może również:
żądać wymiany rzeczy na wolną od wad;
żądać usunięcia wady.
Sprzedający jest obowiązany wymienić rzecz wadliwą na wolną
od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla
Konsumenta.
Sprzedający może odmówić zadośćuczynienia żądaniu
Konsumenta, jeżeli doprowadzenie do zgodności z umową rzeczy wadliwej w sposób
wybrany przez kupującego jest niemożliwe albo w porównaniu z drugim możliwym
sposobem doprowadzenia do zgodności z umową wymagałoby nadmiernych kosztów.
W przypadku, jeżeli rzecz wadliwa została zamontowana,
Konsument może żądać od Sprzedającego demontażu i ponownego zamontowania po
dokonaniu wymiany na wolną od wad lub usunięciu wady, jednak zobowiązany jest
ponieść część związanych z tym kosztów przewyższających cenę rzeczy sprzedanej
albo może żądać od Sprzedającego zapłaty części kosztów demontażu i ponownego
zamontowania, do wysokości ceny rzeczy sprzedanej. W razie niewykonania
obowiązku przez Sprzedającego, Konsument jest upoważniony do dokonania tych
czynności na koszt i niebezpieczeństwo Sprzedającego.
Konsument, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest
obowiązany na koszt Sprzedającego dostarczyć rzecz wadliwą na adres
reklamacyjny, a jeżeli ze względu na rodzaj rzeczy lub sposób jej zamontowania
dostarczenie rzeczy przez Konsumenta byłoby nadmiernie utrudnione, Konsument
obowiązany jest udostępnić rzecz Sprzedającemu w miejscu, w którym rzecz się
znajduje. W razie niewykonania obowiązku przez Sprzedającego Konsument jest
upoważniony do odesłania rzeczy na koszt i niebezpieczeństwo Sprzedającego.
Koszty wymiany lub naprawy ponosi Sprzedający, za wyjątkiem
sytuacji opisanej w §5 pkt 10.
Sprzedający obowiązany jest przyjąć od Konsumenta rzecz
wadliwą w razie wymiany rzeczy na wolną od wad lub odstąpienia od umowy.
Sprzedający w terminie czternastu dni ustosunkuje się do:
oświadczenia o żądaniu obniżenia ceny;
oświadczenia o odstąpieniu od umowy;
żądania wymiany rzeczy na wolną od wad;
żądania usunięcia wady.
W przeciwnym wypadku uważa się, że uznał za uzasadnione
oświadczenie lub żądanie Konsumenta.
Sprzedający odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna
zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od momentu wydania rzeczy
Konsumentowi, a jeżeli przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana przed upływem
roku od momentu wydania rzeczy Konsumentowi.
Roszczenie Konsumenta o usunięcie wady lub wymianę rzeczy
sprzedanej na wolną od wad przedawnia się z upływem roku, licząc od dnia
stwierdzenia wady jednak nie wcześniej niż przed upływem dwóch lat od momentu
wydania rzeczy Konsumentowi, a jeżeli przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana
przed upływem roku od momentu wydania rzeczy Konsumentowi.
W przypadku, kiedy określony przez Sprzedającego lub
producenta termin przydatności rzeczy do użycia kończy się po upływie dwóch lat
od momentu wydania rzeczy Konsumentowi, Sprzedający odpowiada z tytułu rękojmi
za wady fizyczne tej rzeczy stwierdzone przed upływem tego terminu.
W terminach określonych w §5 pkt 15-17 Konsument może złożyć
oświadczenie o odstąpieniu od umowy albo obniżeniu ceny z powodu wady fizycznej
rzeczy sprzedanej, a jeżeli Konsument żądał wymiany rzeczy na wolną od wad lub
usunięcia wady, bieg terminu do złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy
albo obniżeniu ceny rozpoczyna się z chwilą bezskutecznego upływu terminu do
wymiany rzeczy lub usunięcia wady.
W razie dochodzenia przed sądem albo sądem polubownym
jednego z uprawnień z tytułu rękojmi termin do wykonania innych uprawnień,
przysługujących Konsumentowi z tego tytułu, ulega zawieszeniu do czasu
prawomocnego zakończenia postępowania. Odpowiednio stosuje się również do
postępowania mediacyjnego, przy czym termin do wykonania innych uprawnień z
tytułu rękojmi, przysługujących Konsumentowi, zaczyna biec od dnia odmowy przez
sąd zatwierdzenia ugody zawartej przed mediatorem lub bezskutecznego
zakończenia mediacji.
Do wykonywania uprawnień z tytułu rękojmi za wady prawne
rzeczy sprzedanej stosuje się §5 pkt 15-16, z tym że bieg terminu rozpoczyna
się od dnia, w którym Konsument dowiedział się o istnieniu wady, a jeżeli
Konsument dowiedział się o istnieniu wady dopiero na skutek powództwa osoby
trzeciej – od dnia, w którym orzeczenie wydane w sporze z osobą trzecią stało
się prawomocne.
Jeżeli z powodu wady rzeczy Konsument złożył oświadczenie o
odstąpieniu od umowy albo obniżeniu ceny, może on żądać naprawienia szkody,
którą poniósł przez to, że zawarł umowę, nie wiedząc o istnieniu wady, choćby
szkoda była następstwem okoliczności, za które Sprzedający nie ponosi
odpowiedzialności, a w szczególności może żądać zwrotu kosztów zawarcia umowy,
kosztów odebrania, przewozu, przechowania i ubezpieczenia rzeczy, zwrotu
dokonanych nakładów w takim zakresie, w jakim nie odniósł z nich korzyści, a
nie otrzymał ich zwrotu od osoby trzeciej oraz zwrotu kosztów procesu. Nie
uchybia to przepisom o obowiązku naprawienia szkody na zasadach ogólnych.
Upływ żadnego terminu do stwierdzenia wady nie wyłącza
wykonania uprawnień z tytułu rękojmi, jeżeli Sprzedający wadę podstępnie
zataił.
Sprzedający o ile jest zobowiązany do świadczenia lub
świadczenia finansowego na rzecz Konsumenta wykona je bez zbędnej zwłoki, nie
później niż terminie przewidzianym w prawie.
§6 Polityka prywatności oraz bezpieczeństwo danych osobowych
Administratorem baz danych osobowych przekazywanych przez
Konsumentów sklepu jest Sprzedający.
Sprzedający zobowiązuje się do ochrony danych osobowych
zgodnie z Ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 29 sierpnia 1997 roku oraz
Ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 roku.
Kupujący podając przy składaniu zamówienia swoje dane osobowe Sprzedającemu
wyraża zgodę na ich przetwarzanie przez Sprzedającego w celu realizacji
złożonego zamówienia. Kupujący ma w każdej chwili możliwość wglądu,
poprawiania, aktualizacji oraz usuwania swoich danych osobowych.
Szczegółowe zasady zbierania, przetwarzania i przechowywania
danych osobowych wykorzystywanych w celu realizacji zamówień przez sklep
zostały opisane w Polityce prywatności, która znajduje się pod adresem: http://www.muzimershop.szczecin.pl/i5,polityka-prywatnosci.html
§7 Postanowienia końcowe
Żadne z postanowień niniejszego regulaminu nie ma na celu
naruszenia praw Kupującego. Nie może być również w ten sposób
interpretowane, gdyż w przypadku niezgodności jakiejkolwiek części
regulaminu z obowiązującym prawem Sprzedający deklaruje bezwzględne
podporządkowanie się i stosowanie tego prawa w miejsce zakwestionowanego
przepisu regulaminu.
O zmianach regulaminu i ich zakresie zarejestrowani Kupujący
będą powiadomieni drogą elektroniczną (na wskazany przy rejestracji lub
zamówieniu e-mail). Powiadomienie zostanie wysłane co najmniej na 30 dni przed
wejściem w życie nowego regulaminu. Zmiany wprowadzane będą w celu
dostosowania regulaminu do obowiązującego stanu prawnego.
Aktualna wersja regulaminu jest zawsze dostępna dla
Kupującego w zakładce regulamin (http://www.muzimershop.szczecin.pl/index.php?d=regulamin
). W trakcie realizacji zamówienia oraz
w całym okresie opieki posprzedażowej Kupującego obowiązuje regulamin
zaakceptowany przez niego przy składaniu zamówienia. Za wyjątkiem sytuacji,
kiedy Konsument uzna go za mniej korzystny od aktualnego i poinformuje
Sprzedającego o wyborze aktualnego jako obowiązującego.
W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem stosuje
się odpowiednie obowiązujące przepisy prawne. Kwestie sporne, jeśli
Konsument wyrazi taką wolę, rozwiązuje się na drodze postępowania mediacyjnego
przed Wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej lub procesu przed sądem
polubownym przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej lub na drodze
równoważnych i zgodnych z prawem metod przedsądowego lub pozasądowego
rozwiązywania sporów wskazanych przez Konsumenta. W ostateczności sprawę
rozstrzyga sąd właściwy miejscowo i rzeczowo.
Szczecin 25.12.2014